Forum www.warhammerwolomin.fora.pl Strona Główna www.warhammerwolomin.fora.pl
forum dla wołomińskiego klubu warhammera
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie postaci - kilka modyfikacji względem oryginału.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warhammerwolomin.fora.pl Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Criswell
brat marine



Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Zaginionych Dzieci

PostWysłany: Sob 0:16, 23 Lut 2008    Temat postu: Tworzenie postaci - kilka modyfikacji względem oryginału.

System tworzenia postaci w Warhammerze jest dosyć szybki i przejrzysty, ale z doświadczenia wiem, że tak naprawdę ma cholernie ograniczone pole manewru i możliwości nie są tak wielkie jak by mogły być.

Zasadnicza rzecz to zminimalizowanie losowości bo ustalanie wysokości cech za pomocą rzutu kośćmi (np. w przypadku człowieka wszystkie cechy to 2k10+20) zawsze skończy się tym, że ktoś będzie miał gorszy start bo nie przyfarci mu się w rzutach. To również niestety cholernie utrudnia choćby namiastki wyspecjalizowania na początku bo ktoś z ambicjami bycia wojownikiem, wyrzuciwszy dwie jedynki na cechy odpowiedzialne za władanie bronią ewidentnie zostanie wydymany przez los. Dlatego proponuję dwie rzeczy. Po pierwsze - żeby wyrównać ilość punktów dla wszystkich, robimy jedną serię rzutów i tyle samo dostają wszyscy. Jeżeli seria będzie kiepska to możemy zrobić powtórkę - w końcu nie chodzi o to żeby jak najbardziej graczy pognębić tylko czerpać z grania radochę. Po drugie - żeby chociaż trochę się wyspecjalizować rzucamy osiem razy (bo każda postać ma osiem cech głównych) i te wyniki przypisujemy tam gdzie będą najbardziej potrzebne, dzięki czemu złodziej nie znajdzie się w niekomfortowej sytuacji posiadania lipnej zręczności.

Druga zasadnicza rzecz to profesje - podręcznik przewiduje losowanie profesji początkowej, ale może się to skończyć wylosowaniem profesji takiej jak "ciura obozowa" albo "chłop" więc to nie ma sensu. Zamiast tego proponuję profesję sobie wybrać, ot tak żeby było przyjemniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Criswell dnia Nie 20:08, 24 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Criswell
brat marine



Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Zaginionych Dzieci

PostWysłany: Śro 9:56, 27 Lut 2008    Temat postu:

Dobra, to teraz kilka rzeczy w temacie podstaw tworzenia postaci. Zakładam, że każdy ma już jakiś pomysł na temat tego kim chce grać więc wypadałoby to jakoś przełożyć na mechanikę. Zacznijmy może od rasy - do wyboru są ludzie (wbrew pozorom całkiem rozsądny wybór, gdyż, w przeciwieństwie do wielu innych systemów RPG, nie są tylko średniakami, którzy nic nie mogą), elfy (dzięki Bogu nie są już półbogami jak to miało miejsce w pierwszej edycji Warhammera, ale nadal wyróżniają się naturalnymi predyspozycjami w stronę strzelania z łuku i błyskawicznego refleksu), krasnoludy (tradycyjnie twarde, nieużyte i dość odporne na magię) oraz niziołki (o których wiele dobrego powiedzieć nie można - nadają się właściwie wyłącznie na złodziei).

Każdą postać charakteryzuje osiem cech głównych, dla ludzi oblatanych z bitewną wersją Warhammera (a tacy stanowią tu większość), większość będzie wyglądać znajomo:

- Walka Wręcz, czyli celność ciosów własnych ciosów, skuteczność w odbijaniu wrażych, manewrowaniu tarczą, itp.
- Umiejętności Strzeleckie, czyli jak skutecznie jesteśmy w stanie zasadzić wrogowi strzałę/bełt/kulę z pistoletu/taboret w jego parszywy cymbał.
- Krzepa - podnoszenie ciężarów, wywalanie drzwi i ogólnie pojęty Pudzian. Bezpośrednio przekłada się na siłę ciosów zadanych podczas bicia nieprzyjaciół w ryj.
- Odporność - fizyczna odporność organizmu na niesprzyjające warunki, trucizny, choroby i nadlatujące w naszą stronę żelazo.
- Zręczność - szybkość reakcji, zwinność paluchów i szeroko pojęte "wyginam śmiało ciało".
- Inteligencja - zdolność kojarzenia faktów, wiedza, percepcja i pamięć.
- Siła Woli - determinacja, odporność na próby mieszania nam w mózgu i zasadniczy wyznacznik tego czy nie nawalimy w gacie na widok trupa wstającego z grobu. Lubimy mieć czyste gacie, prawda?
- Ogłada - socjal czyli przekonywanie, dyplomatyczne (czyli bez użycia tortur) wyciąganie z ludzi różnych wiadomości, uwodzenie, dowodzenie, targowanie się.

Jak nadmieniłem wcześniej, większość tychże cech, a u ludzi wszystkie ustalamy rzucając 2k0+20 (chociaż u elfów np. Umiejętności Strzeleckie i Zręczność to 2k10+30 - szczegóły są w podręczniku i Niezbędniku Gracza), ale jest to system obarczony dość poważnymi minusami. Dlatego dobrze byłoby wymienić "2k10" na jakąś gotową liczbę. Z mojej strony pada propozycja gotowego ciągu ośmiu liczb, które wyglądają dość zachęcająco:
11,14,13.17,19,18,18,17
Liczby te przydzielamy przydzielamy do tych cech, które interesują nas najbardziej, z uwzględnieniem faktu, że im więcej tym lepiej.
No i to chyba wsio w temacie podstaw tworzenia postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Metalicka
brat sierżant marine



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Nigdziebądź

PostWysłany: Śro 16:33, 27 Lut 2008    Temat postu:

czuję się teraz mniejszością na dwóch płaszczyznach... xP

czy w warhammerze krasnoludy to jak zwykle typ wojownika, który znosi wszystko, ma mało ogłady a jego zręczność to po prostu tragedia?? [kurcze, tak to do mnie pasuje że chyba nim zostane- szkoda że nie ma olbrzymów haha]

pocieszajace liczby Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Criswell
brat marine



Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miasto Zaginionych Dzieci

PostWysłany: Śro 19:50, 27 Lut 2008    Temat postu:

Różnie to z tymi krasnalami bywa - to również świetni rzemieślnicy i niezrównani inżynierowie, ale predyspozycje do bycia wojem mają naturalne. W sumie da się z kurdupla zrobić snajpera albo akrobatę, ale wymaga to nieco wysiłku. Osobiście cieszę się, że wszystkie rasy są zbalansowane (czego może nie widać na pierwszy rzut oka, ale zaręczam, że tak jest) i z przedstawiciela każdej z nich da się przy odrobinie samozaparcia zrobić kogoś na kogo się on teoretycznie nie nadaje. Krasnolud skrytobójca? Jak najbardziej, wykonalne. No i zniknął syndrom pierwszej edycji, gdzie granie każdym oprócz elfa zakrawało na frajerstwo bo elfy były szybsze od światła, wywijały bronią lepiej niż krasnale, z miejsca zarywały wszystkie osobniki płci przeciwnej w promieniu kilku lat świetlnych i mogły przyjąć na klatę kulę armatnią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bizim
Imperial Admin
Imperial Admin



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jestem tam gdzie zawsze

PostWysłany: Czw 1:17, 28 Lut 2008    Temat postu:

o to ja chce być efem, rasa akurat dla mnie, strzelanie z łuku, charyzma oto czego potrzebuję niech walką wręcz zajmują się inni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Metalicka
brat sierżant marine



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Nigdziebądź

PostWysłany: Czw 15:13, 28 Lut 2008    Temat postu:

no nie no... ty tez?! kurcze, czy tylko mnie się wydaje że elfy to... hmm... pójście na łatwiznę [no dobra, miałam inne okreslenie ale się powstrzymam... xD]
i jeszcze innymi si wysługuje, no wiesz ty co? wstydziłbyś się Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corey
Chaos Admin
Chaos Admin



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:17, 28 Lut 2008    Temat postu:

***** co ty masz do elfów ja też będę elfem ewentualnie człowiekiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LordFalder
brat marine



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 15:22, 28 Lut 2008    Temat postu:

*****, ***** (też umiem mówić jak Corey xD) A tak na serjo to będę grał krasnoludem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Metalicka
brat sierżant marine



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Nigdziebądź

PostWysłany: Czw 15:42, 28 Lut 2008    Temat postu:

to tak jak ja... no z tą różnica, że ja bedę kobieta krasnoludem... Cool

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Metalicka dnia Czw 15:44, 28 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corey
Chaos Admin
Chaos Admin



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:58, 28 Lut 2008    Temat postu:

***** brawo dostajesz plusa xd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LordFalder
brat marine



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 18:34, 28 Lut 2008    Temat postu:

kurcze, a ty możesz perzeklinać? xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bizim
Imperial Admin
Imperial Admin



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jestem tam gdzie zawsze

PostWysłany: Czw 23:51, 28 Lut 2008    Temat postu:

z adminem się nie dyskutuje...

a co do elfa to ja zazwyczaj nimi gram (od wielu lat jak tylko słyszę o RPG to stwierdziłem że elf to bardzo fajna rasa), po prostu ich lubię specjalizują się w tym co mi odpowiada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corey
Chaos Admin
Chaos Admin



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:03, 29 Lut 2008    Temat postu:

***** skoro przeklinam to chyba mogę , po za tym lubię przeklinać :]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Metalicka
brat sierżant marine



Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Nigdziebądź

PostWysłany: Pią 21:04, 29 Lut 2008    Temat postu:

A kto nie lubi?? [wyłaczajac mohery itd.]

A co jak ci nie pozwolę przeklinać?? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bizim
Imperial Admin
Imperial Admin



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jestem tam gdzie zawsze

PostWysłany: Pią 22:19, 29 Lut 2008    Temat postu:

no wiesz jest jeszcze drugi admin który pozwala....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warhammerwolomin.fora.pl Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin